دستگیره و قفل

دستگیره و قفل

دستگیره و قفل

دستگیره و قفل

کروم بوک ها به سنسور اثر انگشت مجهز می شوند

کروم بوک ها به سنسور اثر انگشت مجهز می شوند

کروم بوک ها به سنسور اثر انگشت مجهز می شوند

گوگل در نظر دارد از این گزینه ی امنیتی در کروم بوک های خود نیز بهره گیرد.

یکی از فناوری هایی که در چند سال اخیر در گجت های قابل حمل بسیار مورد استفاده قرار گفته است، اسکنر های اثر انگشت بوده اند بدین منظور که ایمنی دستگاه را تا حدی افزایش دهند. با اینکه نمیتوان این سطح امنیتی را کاملا قابل اتکا دانست و برخی مواقع شاهد این موضوع بوده ایم که به واسطه ی یک باگ نرم افزاری ساده، به چه شکل این سنسور ها نسنجیده عمل میکنند، با این حال سنسور های اثر انگشت یکی از آپشن های کاربردی بوده است که در این مدت بیشتر در گوشی های هوشمند استفاده شده اند. هر چند از این سنسور ها در نوت بوک ها و تبلت ها نیز استفاده شده است. حال گوگل در نظر دارد از این گزینه ی امنیتی در کروم بوک های خود نیز بهره گیرد.

کمپانی به شکل قابل تاملی در حال کار بر روی سیستم عامل کروم خود است و با توجه به توسعه ی سریع این سیستم عامل، به نظر میرسد باید در آینده ی نزدیک انتظار یک رقیب قدرتمند در بازار سیستم عامل ها را داشته باشیم. گوگل در نظر دارد تا پایان سال جاری یک بروزرسانی بزرگ و مهم برای سیستم عامل کروم منتشر کند و در حال حاضر جنجالی ترین ویژگی تائید شده در این بروزرسانی، پشتیبانی کروم از اپلیکیشن های اندروید است که بدین ترتیب مسئله ی کمبود نرم افزار برای سیستم عامل کاملا برطرف خواهد شد و گوگل پلی با دریایی از اپلیکیشن ها به سیستم عامل کروم راه پیدا خواهد کرد.

حال روزنه ی جدید دیگری از آینده ی کروم بوک ها نمایان شده است و احتمالا کروم بوک ها در آینده ی نزدیک به سبب امنیت بیشتر، از سنسور های اثر انگشت بهره مند خواهند شد. بر اساس منابعی که از داخل کرومیوم استخراج شده است، حاکی از این دارد که گوگل در حال آزمایش سنسور های اثر انگشت در سیستم عامل کروم است و در حالی که نمیتوان با اطمینان گفت که در آینده شاهد استفاده از سنسور های اثر انگشت در کروم بوک ها خواهیم بود اما به هر حال احتمال رخ دادن این موضوع زیاد است.

بدیهی ترین کاربرد سنسور اثر انگشت در کروم بوک ها میتواند باز کردن قفل اپلیکیشن ها و همچنین ورود به محیط سیستم عامل باشد. ضمن اینکه این ویژگی میتواند به خوبی با اپلیکیشن های اندروید نیز سازگاری داشته باشد و برای احراز هویت کاربر از آن استفاده شود. اخیرا گوگل گزینه ای امنیتی را از طریق پین کد به کانال توسعه دهندگان سیستم عامل کروم اضافه کرده است پس احتمالا قرار است سطح امنیتی جدیدی نیز به این سیستم عامل افزوده شود. امروزه از سنسور های اثر انگشت در اغلب گوشی های هوشمند میان رده و نوت بوک ها استفاده میشود و انتظار میرود که گوگل برای رقابت با این موضوع دست به کار شود و از این سنسور ها حتی به شیوه ای نوآورانه در کروم بوک ها استفاده کند

فرزان کارت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.